Študijný odbor: Mediálne a komunikačné štúdiá
Prijímacie skúšky pozostávajú:
- z prezentácie projektu dizertačnej práce,
- z ústneho pohovoru z daného odboru,
- z overenia znalosti svetového jazyka.
Tézy na ústny pohovor:
- Oblasť marketingovej komunikácie
- Súčasná úloha marketingovej komunikácie v našej spoločnosti.
- Corporate identity ako spôsob formovania image.
- Spôsoby manipulácie spotrebiteľa.
- Základné otázky etiky marketingovej komunikácie.
- Značka, základný pojem marketingovej komunikácie.
- Segmentácia trhu a cieľových skupín.
- Stratégie marketingu neziskových organizácií.
- Špecifiká interkultúrnej komunikácie.
- Integrovaná marketingová komunikácia a jej synergetický efekt.
- Printové a audiovizuálne propagačné prostriedky.
- Psychologické aspekty v marketingovej komunikácii.
- Persuazívna komunikácia.
Odporučená literatúra:
DE PETSMACKER, P. – GEUENS, M.- VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 6000 s. ISBN 80-247-0254-1.
TELLIS, GERARD, J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, edice profesional, 2000, 604 s. ISBN 80-7169-997-7.
KUBÁNI, V. 2010. Všeobecná psychológia. 2010. Dostupné on line na adrese: ww.pulib.sk/elpub2/FHPV/Kubani5/index.html [03.05.2010].
GRÁC, J. 1985. Persuázia. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1985, bez ISBN.
SVĚTLÍK, J. O podstatě reklamy. Žilina: Eurokódex, 2012, 300 s.
- Oblasť masmediálnej komunikácie
- Etapy vo vývoji ľudskej komunikácie.
- Charakteristika a podstata masovej komunikácie.
- Účinka a podstata masových médií v súčasnej spoločnosti
- Printové médiá.
- Film ako masové médium.
- Médiá s vysielaným signálom.
- Štruktúra a fungovanie mediálnych systémov.
- Prostriedky masovej komunikácie.
- Vývoj interaktívnych mediálnych systémov.
Odporučená literatúra:
DEFLEUR, MELVIN, L. – BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, SANDRA, J.: Teórie masové komunikace. Praha: UK, Vydavatelství Karolinum, 1996, 364 s. ISBN 80-7184-099-8.
MCQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002, 448 s. ISBN 80- 7178-714-0.
BURTON, G. – JIRÁK, J. 2001. Úvod do studia médií. Brno : Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-5947-67-6.
- Semiotika
- Semiotika – veda o znakových systémoch.
- Priraďovanie znakov. Kódy a systémy. Komunikácia
- Moderná semiotika 20. storočia.
- Semiotické metódy.
- Typológia znakov.
- Znakové systémy vo vede a v praxi.
- Znakovosť v umení.
Odporučená literatúra:
ČERNÝ, J. – HOLEŠ, J.: Sémiotika. Praha: Portál, 2004. 364 s. ISBN 80-7178-832-5.
DOUBRAVOVÁ, J.: Sémiotika v teorii a praxi. Praha: Portál, 2002, 160 s. ISBN 80-7178- 566-0.
GERO, Š. 2012. Komunikácia – umenie – marketing. Nitra : FF UKF, 2012. 323 s. ISBN 978-80-558-0031-8.
Hodnotenie prijímacieho pohovoru:
Kritériá, Maximálny počet bodov:
- Predstavenie projektu dizertačnej práce a diskusia, 10 bodov
- Pohovor k vybranej oblasti (vyberá sa podľa zamerania práce), 10 bodov
- Doterajšie publikačné aktivity, odborná činnosť, príp. účasť na ŠVOUČ a pod., 4 body
- Jazykové predpoklady uchádzača na vedeckú prácu a výskum v danom študijnom odbore, 6 bodov
Spolu: 30 bodov