Obsahovú náplň štúdia a postupnosť získavania odborných kompetencií, ktoré vyplývajú z nárokov a teoretických rámcov ruského jazyka a literatúry ako predmetovej špecializácie budúceho učiteľa, konkretizuje študijný plán.
Absolvent disponuje vedomosťami z fonetickej, morfologickej a syntaktickej jazykovej roviny ruského jazyka. Pozná reálie a históriu Ruska a v rámci ruskej literatúry pozná jednotlivé smery, ich predstaviteľov a tvorbu, aktívne ovláda ruský jazyk slovom a písmom a je schopný viesť spontánnu komunikáciu. Ovláda metodologické východiská vyučovania ruského jazyka ako cudzieho v podmienkach slovenskej školy.
Absolventi/absolventky majú vďaka štúdiu spoločného učiteľského základu vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, poznajú základné pedagogické a psychologické podmienky výchovy a vzdelávania. Obsah štúdia je orientovaný tak, aby absolvent/ka získal/a vedomosti a zručnosti v oblasti pedagogicko-psychologického a sociálneho aspektu edukácie v odborno-vednom a metodickom rozmere študovanej kombinácie predmetov a schopnosti reflexie teoretickej bázy do edukačnej reality.
Absolvent/ka štúdia programov učiteľského vzdelávania je schopný/á uplatniť sa ako asistent/ka učiteľov na nižšom a vyššom stupni sekundárneho vzdelávania. Odborná a metodická profilácia je kvalifikáciou na edukačnú činnosť v inštitúciách a zariadeniach voľnočasovej edukácie.