Študijný program je zameraný na odborné vzdelávanie v oblasti vyučovania anglického jazyka a literatúry. Rozvíja teoretické vedomosti a praktické zručnosti, hlavne v oblasti stavby a používania angličtiny a interpretácie literárnych textov anglofónnych krajín, a pomáha nadobudnúť kompetencie potrebné pre ďalšie štúdium v odbore. Podporuje skúsenostné štúdium a učí porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca i dynamike sociálnej skupiny.
Absolvent ovláda anglický jazyk na vysokej odbornej úrovni v písanej aj hovorenej forme a pozná základný obsah disciplín študijného zamerania učiteľstvo anglického jazyka a literatúry. Disponuje základnými zručnosťami, ktoré sú potrebné pre samostatnú tvorivú činnosť a pre spoluprácu pri riešení odborných projektov v oblasti jazykového vzdelávania. Má predpoklady pokračovať v magisterskom štúdiu.
Absolvent/absolventka pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálno-vedných súvislostiach, disponuje základným vedeckým poznaním v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách jeho/jej pôsobenia. Pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy, ovláda teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia výchovy a vzdelávania. Absolvent/absolventka ovláda teoretické i praktické súvislosti obsahu výchovy a vzdelávania a metodiky výchovno-vzdelávacej činnosti, pozná slovenský školský systém, právny kontext a kurikulárne kontexty výkonu profesie. Pozná základný obsah disciplín svojej predmetovej špecializácie v súlade s potrebami formálneho vzdelávania. Absolvent/absolventka dokáže zabezpečovať efektívnu výchovnú činnosť a pedagogickú asistenciu.
Absolvent/absolventka štúdia je schopný/schopná uplatniť sa ako pedagogický asistent/pedagogická asistentka, ktorý/ktorá podľa požiadaviek učiteľa, vychovávateľa alebo majstra odbornej výchovy a v spolupráci s odbornými zamestnancami vytvára rovnosť príležitostí vo výchove a vzdelávaní; vychovávateľ/vychovávateľka, ktorý/ktorá poskytuje výchovu a vzdelávanie žiakom v školskom zariadení, mimoškolskom alebo voľnočasovom zariadení.
– bez prijímacej skúšky
– priemer známok z koncoročných vysvedčení za 2. a 3. ročník strednej školy (alebo ekvivalentné ročníky na zahraničnej strednej škole) – max. 25 bodov;